Виробництво акумуляторних батарей для електромобілів. Джерело: CATL
Компанія General Motors підтвердила, що імпортуватиме акумулятори китайської Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL) для наступного покоління своєї найдоступнішої електричної моделі. Це тимчасовий захід, до тих пір, поки спільне підприємство з LG не збільшить виробництво в США.
Що відомо
GM підкреслює, що закупівля батарей у Китаї – тимчасова міра. У довгостроковій перспективі компанія має намір налагодити в США власне виробництво дешевших акумуляторів на основі літій-залізо-фосфатної (LFP) хімії, запуск якого планується у 2027 році.
Схожі труднощі відчуває і Ford, який також спирається на технології CATL для зниження собівартості. Однак у Ford інша схема: компанія ліцензує розробки CATL і будує власний завод LFP-батарей у Мічигані, запуск якого заплановано на 2026 рік. Обидві стратегії відображають реальність: Китай залишається лідером в акумуляторних технологіях, і в найближчій перспективі американським компаніям буде складно конкурувати з китайськими.
Для покупців головною подією стане нова версія Chevrolet Bolt EV, виробництво якої стартує цього року на заводі GM у Ферфаксі (Канзас). За словами CEO GM Мері Барра (Mary Barra), модель отримає “істотні поліпшення” – більш сучасний дизайн, прискорену зарядку і збільшений запас ходу. Це буде перший у Північній Америці автомобіль GM з LFP-батареєю і на новій платформі Ultium.
Однак рішення про імпорт акумуляторів не позбавлене політичних та економічних ризиків. На тлі торгових суперечок і мит (тарифів) на китайський імпорт закупівля готових батарейних пакетів за кордоном стає серйозним фінансовим випробуванням.
Утім, аналітики вважають, що в найближчі пару років для GM ця схема може бути економічно виправданою. За словами експерта Telemetry Сема Абуелсамада (Sam Abuelsamid), у разі поєднання з іншими заходами економії новий Bolt із китайськими батареями все ще може бути прибутковим або близьким до цього.
Офіційні характеристики та ціни поки не названо, але очікується, що Chevrolet Bolt EV другого покоління надійде на ринок у 2026 році з базовою ціною близько $30 000 і запасом ходу приблизно 300 миль (480 км).
Джерело: WSJ