Рендер Future Combat Air System (FCAS). Джерело: Airbus
Генеральний директор французької компанії Dassault Aviation Ерік Трапп’є висловив глибоке невдоволення ходом співпраці з Airbus у межах програми FCAS (Future Combat Air System), яка передбачає розробку нового винищувача шостого покоління NGF.
Що відомо
В інтерв’ю Defense News він заявив, що програма просувається надто повільно через хронічні проблеми з розподілом повноважень і затримки у прийнятті ключових рішень.
Трапп’є вважає, що країни-партнери — Франція, Німеччина й Іспанія — мають активніше втручатися в координацію проєкту та чітко визначати ролі виконавців. За його словами, нинішня модель управління не працює, і без змін у підході майбутній літак ризикує не злетіти вчасно — перший політ очікується у 2029 році, а сама програма має стартувати у 2026-му.
Ключовою проблемою Трапп’є назвав дисбаланс у голосах між Dassault і Airbus. Французька компанія має лише третину впливу, тоді як Airbus — дві третини, що викликає постійні суперечки щодо розподілу обов’язків. Dassault є головним підрядником у розробці NGF, однак рішення часто блокуються чи затягуються партнерами, зокрема командами Airbus з Німеччини та Іспанії.
Програму FCAS підтримує консорціум компаній, куди, крім Dassault і Airbus, входять також Indra Sistemas та Eumet. У 2022 році сторони уклали контракт на 3,2 мільярда євро, який мав забезпечити створення платформи та наземну перевірку літака в межах першої фази.
Критика на адресу FCAS дедалі гучніше лунає і з боку французької влади, яка непокоїться, що ініціатива, задумана як спільний амбітний проєкт, перетворюється на джерело конфліктів і затримок.