Скриншот Marathon. Джерело: Bungie
Після довгоочікуваної демонстрації геймплею Marathon, нового extraction-шутера студії Bungie, поряд із загальним захопленням, чимало гравців поспішили провести невтішні паралелі з нещодавнім провалом – грою Concord. На цю реакцію відгукнувся колишній розробник Concord, закликавши спільноту у Reddit дати новій грі шанс і, що не менш важливо, проявити емпатію до людей, які над нею працюють.
Що відомо
“Прочитавши коментарі про те, що Marathon – це Concord 2.0 на Reddit, YouTube та Twitch, я просто хотів поділитися невеликим розумінням того, що відчуває сорокарічний чоловік, який присвятив значну частину свого життя створенню відеоігор”, – написав у сабредіті Marathon колишній старший художник візуальних ефектів Firewalk Studios Стефан Вільямс.
“Concord не зміг надихнути гравців, і цей меседж пролунав голосно та чітко. Було боляче бачити, як наш проєкт зазнав невдачі та став посміховиськом в інтернеті. Я зрозумів, що саме невдачі спонукають мене до успіху. Ніхто не відчуває себе так погано, як люди, які ризикнули своїм часом, сподіваючись розважити мільйони геймерів по всьому світу.
Нагадаємо, Concord не просто провалився, а згорів із тріском: гра стартувала практично без інтересу та була відключена менш ніж за два тижні. Початковий план, принаймні публічно озвучений, полягав у тому, щоб з’ясувати, що пішло не так, і спробувати знову, але зрештою Sony вирішила остаточно закрити проєкт і розпустила Firewalk Studios – особливо неприємний результат, враховуючи, що Sony придбала Firewalk менш ніж за два роки до цього.
Однією з причин порівняння з Concord стало підтвердження того, що Marathon буде платною грою, а не безплатною. Sony мала величезний успіх із Helldivers 2, також платною онлайн-грою, але це скоріше виняток із правила, і цінник Concord у 40 доларів став однією із перешкод до успіху.
Деякі гравці явно очікують того ж від Marathon: це не масова негативна реакція, але відчувається стійка хвиля скептицизму, яка спонукала Вільямса опублікувати своє звернення. Він висловив сподівання, що замість критики читачі “зрозуміють, що ці проєкти створюють люди, які дуже старанно працюють, щоб стати наступним великим хітом”.
“Побачивши обличчя розробників на стрімі Bungie, я відчув надію та хвилювання щодо того, що чекає на Marathon”, – написав Вільямс. “Я хвалю їх за те, що вони ризикнули, спробувавши щось нове для себе, що не є перевіреним і не гарантує успіху. На це потрібна велика мужність”.
Він також зазначив, що називати цю гру провалом ще до її виходу для нього дико. В іншому коментарі він висловив упевненість, що Bungie впорається.
“Я з нетерпінням чекаю на повністю відшліфований продукт”, – написав він. “Bungie завжди робить круто”.
Marathon вийде 23 вересня 2025 на PlayStation 5, Xbox Series X|S та ПК. Більше деталей про гру буде розкрито влітку.