Подорожі

“Потрапив у кафкіанську пастку”: гуру подорожей був шокований потягами на Майорці

"Потрапив у кафкіанську пастку": гуру подорожей був шокований потягами на Майорці

Зазвичай поїзди в Європі вважаються одним із найкомфортніших і найдоступніших способів пересування на громадському транспорті.

Однак британський тревел-журналіст і досвідчений мандрівник Саймон Колдер у своїй авторській колонці для The Independent поділився сумним досвідом поїздки на поїзді на популярному туристичному острові Майорка (Іспанія).

Бувалий турист визнав, що громадський транспорт у різних країнах має свої особливості, проте загалом “розгадати” їх цілком реально: десь квиток потрібно купувати заздалегідь, десь потрібно платити водієві під час посадки, десь оплата проводиться лише готівкою, а десь лише карткою. Однак саме на Майорці він відчув себе так, ніби потрапив “у кафкіанську пастку, вигадану в решті моментів чудовою мережею громадського транспорту”.

“Залізнична лінія, що йде на північ від Пальми, за останні роки значно покращилася. Тепер це метро з розумними поїздами з кондиціонерами, які ходять кожні 10 хвилин. Але на відміну від будь-якої іншої подібної системи, яку я бачив, кожна платформа є самостійним об’єктом. На платформу можна потрапити тільки через автоматичні ворота, і – як я виявив на своє незадоволення – ви не можете перейти з однієї платформи на іншу, не вийшовши з автоматичних воріт”, – пояснив Колдер.

І це, за його словами, стало справжньою проблемою. Річ у тім, що мандрівник купив біля входу на платформу 1 квиток на потяг, який відправлявся з платформи 2. Однак уже відсканувавши проїзний документ і пройшовши через автоматичні ворота він зрозумів, що не можна перейти з однієї платформи на іншу, не вийшовши знову через ці ворота. При цьому повторно відсканувати той самий квиток уже не можна.

“На кожній залізниці, якою я коли-небудь користувався, це можна зробити… крім Майорки. Але немає нічого, що вказувало б на незвичайне розташування. Дійсно, мені вдалося купити квиток до столиці острова з неправильного боку вокзалу і пройти через ворота на платформу, з якої поїзди вирушають із Пальми. Той, хто все це запрограмував, ймовірно, знав, що відправляє пасажирів, які нічого не підозрюють, у транспортну чорну діру, де звичайні закони подорожей перестають існувати”, – поскаржився гуру подорожей.

Зрештою туристові все ж вдалося сісти на потрібний поїзд, але на це довелося витратити чимало нервів, сил і часу. Він навіть встиг проїхати одну зупинку у зворотному напрямку з неправильної платформи, під страхом бути оштрафованим контролером, сподіваючись, що на іншій станції буде нормальний перехід між перонами, але там була аналогічна ситуація. У підсумку він проскочив через автоматичні ворота за іншою пасажиркою і таки сів на потяг у потрібному напрямку, проте неприємний осад від ситуації залишився.

“Чудовий спосіб скоротити затори на Майорці – заохочувати більше використання залізниці. Але це станеться тільки в тому разі, якщо відпочивальники будуть впевнені в поїздах”, – констатував Колдер.

Потяги в Європі

Як раніше повідомляв УНІАН, на осінь 2025 року заплановано запуск єдиної системи продажів міжнародних квитків у Європі. Першими до неї підключаться залізниці Німеччини, Австрії та Швейцарії, проте пізніше вона має охопити всі країни континенту.

При цьому з грудня 2026 року Німеччину хочуть з’єднати з Італією за допомогою високошвидкісних поїздів Frecciarossa, із заїздом до Австрії.

Крім того, протягом кількох років міжнародний залізничний оператор Eurostar планує запустити рейси з Великої Британії до Німеччини та Швейцарії.

Тим часом, німецький стартап Nox анонсував запуск у 2027 році нової мережі нічних поїздів, на яких пасажирам запропонують подорожувати в приватних спальних купе, розрахованих на одного або двох пасажирів.

Схожі публікації

Завантажити ще Loading...No more posts.