Подорожі

У Європі стали рідше бронювати літню відпустку – авіакомпанії б’ють на сполох

У Європі стали рідше бронювати літню відпустку – авіакомпанії б'ють на сполох

Європейські авіакомпанії, зокрема Lufthansa і Air France-KLM, побоюються, що економічна невизначеність може сповільнити попит на подорожі цього літа і поставити під загрозу доходи галузі. Підлило масла у вогонь свіже дослідження Європейської комісії з туризму про те, що європейці будують менше планів поїздок на континент цього літа, особливо серед представників покоління Z (1997-2012 роки народження – ред.), пише Reuters.

Як зазначає видання, це знаменує собою першу ознаку потенційного уповільнення того, що вважалося неослабним попитом на поїздки після скасування COVID-обмежень.

Аналітики зазначають, що глобальна економічна нестабільність, викликана тарифними погрозами президента США Дональда Трампа, призводить до загострення страхів європейської рецесії, і багато хто побоюється, що внаслідок цього можуть постраждати споживчі та туристичні витрати. Проте наразі значного падіння попиту відзначено ще не було.

“Не всі індикатори попиту блимають червоним”, – сказав агентству Reuters аналітик RBC Руайрі Куллінан.

Хоча авіакомпанії поки що не бачать явних негативних результатів, дослідження показало, що на 10% менше мандрівників покоління Z планують поїздки в період з квітня по вересень 2025 року порівняно з минулим роком.

Дехто стверджує, що покоління Z більш чутливе до більш високих витрат, але комісія з туризму заявила, що мандрівники покоління Z, які бронюють поїздки, часто мають більш високий бюджет, ніж інші вікові групи.

“За останні кілька років покоління Z, як правило, було більш обережним у своїх намірах подорожувати, плануючи менше поїздок, ніж їхні старші колеги”, – сказав генеральний директор Європейської комісії з туризму Едуардо Сантандер, додавши, що більше європейців подорожують заради певних подій.

При цьому аналітики відзначили невелике зниження кількості поїздок з метою відпочинку. Так, загальна кількість запланованих поїздок на цей період скоротилася на 3% для всіх європейців, а кількість поїздок з метою відпочинку, зокрема, може скоротитися на 8% порівняно з 2024 роком.

Екстремальні погодні умови та підвищення температури також сприяють зміні попиту: інтерес до літніх подорожей на південь Середземномор’я знизився на 8% порівняно з минулим роком. Проте Італія та Іспанія залишаються одними з найпопулярніших напрямків у регіоні серед європейців.

Водночас близько 28% туристів з Європи більше прагнуть подорожувати в м’якші кліматичні зони, щоб уникнути різкого підвищення температур, водночас інтерес до подорожей у Північну, Центральну та Східну Європу зростає з року в рік, показало дослідження.

“Оскільки зміна клімату впливає на рішення і моделі подорожей, туристичним компаніям у більш теплих регіонах слід просувати заходи в приміщеннях у теплі години і зосередити свої маркетингові та комерційні плани на більш м’яких проміжних сезонах”, – ідеться в дослідженні.

Як раніше повідомляв УНІАН, також певні проблеми наразі відчуває туристична галузь США, оскільки через політику президента Дональда Трампа туристи почали масово скасовувати поїздки до країни.

Схожі публікації

Завантажити ще Loading...No more posts.